20 kwi 2013

Surówka z pora

Nigdy nie jadłam na surowo pora.
Dzisiaj jednak się odważyłam.
I powiem Wam, że to świetny dodatek do obiadu.

Najlepsze, że dzieciakom zrobiłam mizerię, bo myślałam, że czegoś takiego nie ruszą.
Skończyło się na tym, że swoją mizerię zjadły, a potem wyjadały mi surówkę z talerza.

Nie lubię jak ktoś mi coś rusza podczas jedzenia.
Jednak to były warzywa, a że wiadomo, że dzieciaki są wybredne w ich jedzeniu,
to nawet Im nie przeszkadzałam, tylko pozwoliłam robić swoje.
Tak aby się nie zrażały do jedzenia warzyw.
 
Następny razem zrobię już większą porcję dla całej rodzinki.




2 porcje

300g pora (bez "liści")
300g jabłka
czubata łyżka jogurtu naturalnego
łyżka majonezu
sól
opcjonalnie: cukier, gdyby jabłka były zbyt kwaśne

Por kroimy w krążki. Jabłka obieramy i ścieramy na tarce o grubych oczkach. Mieszamy razem, dodajemy jogurt, majonez i doprawiamy solą.
Wszystko dokładnie mieszamy i odstawiamy na godzinkę dla połączenia smaków.

Przywołujemy wiosnę!!! Sałatkowe szaleństwo!

12 komentarzy:

  1. Por jest rewelacyjny, to prawda! Niepozorny, a zaskakujący w smaku :) W takiej surówce jeszcze go nie próbowałam, muszę ją zrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze polecam. Sama byłam zdumiona, że to taki smaczne. Mało pracy, a pyszne.

      Usuń
    2. Por jest pyszny na surowo jako dodatek do sałatek ale ma jedną wadę :) Straszne po nim są gazy...

      Usuń
    3. na szczęście ja z gazami problemów nie mam. Ale moim zdaniem, jeśli ktoś ma taki problem, to może zawsze dorzucić zioła, które temu zapobiegną

      Usuń
  2. Od dawna robie taką surówkę,pokrojony por przelewam na sicie wrzatkiem,Po takim zabiegu jest bardziej chrupki i pozbywamy się lekkiej goryczki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja drobno kroję pora w krążki (1/3 surówki) i dodaję poszatkowaną surową białą kapustę (2/3 surówki). Reszta podobnie. Z dodatkiem kapusty surówka jest "lżejsza", a kapusta w smaku w ogóle nie wyczuwalna.

    OdpowiedzUsuń
  4. Już dawno miałam ochote na taką surówke i diś j zrobie,wyglada zachecająco.

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja dla odmiany zamiast jabłka, ścieram na tarce kiszone ogórki. Pozostałe składniki bez zmian. Pycha!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. żeby pozbyć się gazów, należy skropić pory sokiem z cytryny i odstawić na ok 30 min.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja daję jeszcze ogórek konserwowy lub korniszony. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Por z kiszonymi ogórkami i oliwą jest znakomity, a surówka prawdziwego blasku nabiera kiedy sypniemy do niej garść pestek słonecznika/może i z dynią będzie dobra, nie próbowałam/.
    Mam inną jeszcze wersję surówki z pora, spróbujcie połączyć go z marchewką startą na tarce o drobnych oczkach i dodać kapkę śmietany i doprawić niewielką ilością cukru. Jest znakomita :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie zajrzałeś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...