23 kwi 2013

Wegańskie babeczki z czarną porzeczką (żytnie)

Akurat nie miałam w domu jajek,
jogurtu ani kefiru.
Czyli typowych składników do muffinek.
A że strasznie mi się chciało czegoś słodkiego,
więc wpadłam na to, aby podejrzeć co weganie dodają do wypieków zamiast powyższych składników.
Był to mus jabłkowy.
Ja miałam akurat napoczęty słoik dżemu jabłkowego domowej roboty.
Tak więc użyłam go.
I powiem Wam, że to jednej z lepszych babeczek, które jadłam.
 Jedno słowo je określa:

MNIAM


12 babeczek

1 sztuka, ok.75g: 190kcal, białko:2g, węglowodany:24g, tłuszcz:10g

2 szklanki mąki żytniej
2 łyżki proszku do pieczenia (bez pszenicy)
szczypta soli
3 łyżki cukru trzcinowego
1/2 szklanki oleju rzepakowego
250g musu/dżemu z jabłek
250g czarnych porzeczek (ja użyłam mrożonych)

Suche składniki przekładamy do miski. Mieszamy łyżką.
Dodajemy olej i mus jabłkowy. Dokładnie mieszamy.
Wsypujemy czarne porzeczki, delikatnie łączymy je z resztą ciasta.
 Ciasto nakładamy do foremek na babeczki.
Pieczemy ok. 20-25 minut w nagrzanym do 180 st.C piekarniku.

Przywołujemy wiosnę!!!

3 komentarze:

Dziękuję, że do mnie zajrzałeś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...